Ta bort dåliga recensioner på Google, Facebook och Trustpilot

Vad gör du om du får dåliga recensioner på Google, Facebook eller Trustpilot?

De flesta företag har upplevt att få en eller flera dåliga recensioner på nätet - och vissa får till och med osanna eller falska recensioner. En kund kanske inte var helt nöjd med den service hen fick och har därför lämnat en enstjärnig recension på din Google My Business-, Trip Advisor- eller Trustpilot-profil med följande kommentar:
"Mycket dålig service. Väldigt billig, men ändå inte värd pengarna. Kommer definitivt inte tillbaka."Som företagsägare kanske man tänker att det inte spelar någon roll med en dålig recension, eftersom alla kan se att majoriteten av kunderna är mer än nöjda med vår service?Tyvärr fungerar verkligheten inte på det sättet. Det är nödvändigt att agera snabbt och hantera problemet.

Våra priser börjar från 6.500 kr.


"Om en kund måste välja mellan ditt företag och din närmaste konkurrent, och ni är jämlika när det gäller pris, plats och utbud, kommer du att bli avfärdad på grund av dåliga recensioner."


Dåliga recensioner kan få stora konsekvenser för ditt företag

Om en kund till exempel måste välja mellan ditt företag och din närmaste konkurrent, och ni är jämlika när det gäller pris, plats och utbud, kommer du att bli avfärdad på grund av de dåliga recensionerna. Och även om DU kanske inte läser recensioner på Google, Facebook och Trustpilot, gör en stor majoritet av dina kunder det.

Faktum är att statistik visar att 97% av internetanvändarna läser recensioner om lokala företag, och hela 91% av användarna i åldern 18-34 år litar lika mycket på en internetrecension som de gör på en personlig rekommendation.Och den mest skrämmande statistiken av dem alla visar att fyra av fem användare har beslutat sig för att inte köpa en produkt efter att ha läst en dålig recension av produkten eller företaget på nätet. I slutändan kan en dålig recension alltså ha en mycket negativ effekt på ett företags resultat.

"Fyra av fem användare har beslutat sig för att inte köpa en produkt efter att ha läst en dålig recension."


ATAK hjälper dig att ta bort negativt omdöme och dåliga recensioner

Kundrecensioner är inte alltid rättvisa och de skadar företagets rykte. Det påverkar din försäljning när konsumenten väljer bort dig på grund av recensioner. Om du har fått dåliga recensioner på plattformar som Google My Business, Facebook eller Trustpilot kan du söka hjälp och rådgivning hos ATAK. Vi har många års dokumenterad framgång med att ta bort dåliga recensioner och negativt omdöme på nätet genom konstruktiv dialog med recensenten och de relevanta plattformarna.
Med hjälp av ATAK kommer du både att återställa ditt företags goda rykte och stärka din varumärkes digitala identitet och närvaro, så att ditt företag står starkare än innan de dåliga recensionerna.Om du vill veta mer om hur ATAK arbetar med negativa recensioner och dåligt rykte kan du läsa mer på sidan för Online Reputation Management eller genom att klicka på kontakt nedan.

Är du intresserad av att veta mer om hur du hanterar ditt rykte online?
Kontakta ATAK på 406 43 5050 eller tryck på knappen nedan.